Diagnoza pedagogiczna m. in. w celu:
• określenia rodzaju i przyczyn niepowodzeń szkolnych doświadczanych przez dziecko;
• określenia specyficznych trudności w nauce: dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia. Badanie obejmuje ocenę umiejętności czytania (tempo, technika, poprawność i rozumienie) oraz pisania (rodzaj błędów, tempo, technika, grafia), a także znajomość zasad ortografii i poziom podstawowych wiadomości z j. polskiego i matematyki w oparciu o przeprowadzone testy specjalistyczne oraz analizę dostarczonych wytworów szkolnych.
Na podstawie przeprowadzanej diagnostyki:
– wykrywamy ryzyko dysleksji rozwojowej;
– wykrywamy ryzyko dyskalkulii;
– ustalamy lateralizację;
– określamy dojrzałość szkolną;
– określamy poziom umiejętności szkolnych na potrzeby terapii pedagogicznej;
– zalecamy ewentualne dostosowanie wymagań edukacyjnych i objęcia dziecka pomocą psychologiczno – pedagogiczną
w szkole, w przedszkolu (w placówce oświatowej).