Wstaw wodę na kawę...

 

Jakie diagnozy wykonujemy?


 

Innowacyjna diagnoza
Profesjonalna pomoc specjalistów

Celem wykonywanych działań diagnostycznych jest zarówno wykrycie różnego rodzaju zaburzeń w rozwoju dziecka jak i wdrożenie odpowiednich procedur terapeutycznych, które pozwolą przywrócić właściwą jakość i komfort życia dziecku.

Wszystkie diagnozy prowadzane są przez wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów, wyróżniających się wiedzą interdyscyplinarną, uprawnieniami i specjalizacjami w danym zakresie. Dokładamy wszelkich starań, by zapewnić rodzicom i ich dzieciom pomoc na jak najwyższym poziomie zapewniającą właściwy rozwój, jednocześnie i nieustannie podwyższając standaryzację rozwojową dziecka.

W oparciu o uzyskane wyniki diagnostyczne wyznaczamy skuteczny i dopasowany projekt specjalistycznych działań terapeutycznych, usprawniających rozwój, zdrowie i życie dziecka obejmujący funkcjonowanie w spektrum potrzeb i wymagań rozwojowych, jak i aktualnych możliwości i predyspozycji dziecka.

Poradnia oferuje całokształt kompletnego wsparcia w przeprowadzaniu specjalistycznej diagnozy:

  • Diagnoza prognostyczna (rozwojowa)

  • Diagnoza nozologiczna (klasyfikacyjna i różnicowa)

  • Diagnoza interdyscyplinarna

  • Diagnoza neurorozwojowa

  • Diagnoza wielospecjalistyczna

  • Diagnoza funkcjonalna

  • Diagnoz a faz rozwoju różnych schorzeń, deficytów i dysfunkcji w tym o złożonej etio logii i patogenezie.

 

Na osi diagnostycznej umieszczamy obszary, które badamy najczęściej:

  • ADOS – 2 diagnoza kliniczna spektrum autyzmu

  • C ałościowe zaburzenia rozwoju grupa zaburzeń o charakterze neurorozwojowym:

Autyzm dziecięcy

Autyzm atypowy

Zespół Retta

Inne dziecięce zaburzenia dezintegracyjne

Zaburzenia hiperkinetyczne z towarzyszącym upośledzeniem umysłowym i ruchami stereotypowymi

Zespół Aspergera

Inne zaburzenia rozwojowe

Całościowe zaburzenia rozwoju , nie sklasyfikowane gdzie indziej

  • Badanie dysleksji rozwojowej dysleksji , dysgrafii i dysortografii oraz dyskalkulii

  • Badanie specjalistyczne zdolności poznawczych i umiejętności szkolnych

  • Badanie ryzyka dysleksji rozwojowej i ryzyka dyskalkulii

  • Badanie integracji sensorycznej

  • Badanie ADHD zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi, zespół nadpobudliwości psychoruchowej z brakiem koncentracji uwagi, zaburzenia hiperkinetyczne – zespół  neurorozwojowych   zaburzeń

  • Badanie ADD nieuważny typ ADHD

  • Badanie koncentracji uwagi i pamięci

  • Badanie ilorazu inteligencji i zdolności poznawczych

  • Badanie stopnia i rozmiaru opóźnienia mowy czynnej – ekspresji, mowy biernej – recepcji mowy

  • Ocena uszkodzenia układu nerwowego, rozpoznawania rodzaju zaburzeń mowy: wady wymowy, dyslalia prosta, dyslalia złożona, seplenienie, reranie, jąkanie, afazja, dysfazja, dyzartia, samoistny opóźniony rozwój mowy, niesamoistny opóźniony rozwój mowy, oligofazja, mutyzm, mutyzm wybiórczy, zaburzenia głosu, porażenie mózgowe, wady rozwojowe, zespół Downa, dysfagia, niepełnosprawność intelektualna, zaburzenia procesów funkcji pokarmowych, oceny odruchów ustno – twarzowych, ocena budowy i sprawności narządów mowy, rozszczepy w regionie ustno – twarzowym, ocena morfologii twarzo – czaszki i wad anatomicznych np. nieprawidłowy zgryz, krótkie wędzidełko podjęzykowe, obciążenia ciążowo – okołoporodowe oraz wiele innych zaburzeń

  • Badanie rozwoju mowy, języka, komunikacji społecznej i reakcji na otoczenie

  • Badanie specyficznych zaburzeń językowych SLI/DLD

  • Badanie trudności językowych u dzieci dwujęzycznych

  • Badanie percepcji wzrokowej, słuchowej, praksji, samoobsługi,samodzielności funkcji motorycznych, koordynacyjnych

  • Badanie audiometryczna słuchu

  • Badanie centralnego przetwarzania słuchowego CAPD, APD

  • Badanie ryzyka zaburzeń centralnego przetwarzania słuchowego CAPD, APD

  • Badanie dojrzałości społecznej i emocjonalnej

  • Badanie depresji i innych zaburzeń afektywnych

  • Badanie zaburzeń osobowości

  • Badanie rozwoju osobowościowego młodzieży niedostosowanej społecznie

  • Badanie więzi rodzinnych dzieci i młodzieży, o kreślenie więzi w rodzinie, relacji między dzieckiem a członkami rodzin y

  • Badanie kompetencji rodzicielskich

  • Określenie zaburzeń wynikających z sytuacji traumatycznych

  • Badanie zaburz jedzenia i zaburzeń odżywiania

  • Badanie zaburzeń adaptacyjnych, lękowych i separacyjnych

  • Badanie stan ów kryzysowych

  • Diagnoza rozwód

  • Określenia deficytów na potrzeby lekarzy specjalistów neurolog, psychiatra, inny lekarz i sądu.

 

Children’s Health Clinic
DOBRY START
Poradnia Wielospecjalistyczna Leczenia Zaburzeń Neurorozwojowych Diagnostyki Terapii i Rehabilitacji

Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
Poradnia Dla Osób z Autyzmem Dziecięcym


56-400 Oleśnica
Rataje ul. Północna 19 B
Tel. 600 309 208, 787 904 187

DobryStart.info.pl (2009) 2024 | strona - Miłosz Chrapek | Niniejsza strona jest chroniona prawami autorskimi. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości treści jest zabronione.

Nie możesz kopiować zawartości tej strony