Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Nadzór Pedagogiczny Kuratorium Oświaty we Wrocławiu.
Poradnia uzyskała Wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych 10 kwietnia 2015 roku Na podstawie art.82 ustawy z dnia 7 września 1991r. O systemie oświaty (tekst jedn. Dz. U. Z 2004 r. Nr 256, poz.2572 ze zm.) tym samym znajduje się w Wykazie niepublicznych poradni psychologiczno -pedagogicznych rekomendowanych przez Kuratorium Oświaty we Wrocławiu.
Nadzór pedagogiczny nad działalnością oświatową Poradni sprawuję Kuratorium Oświaty we Wrocławiu.
Poradnia zapewnia wsparcie dla uczniów, nauczycieli i rodziców. Zapewnia nie tylko wysoką efektywność działania ale i jakość i skuteczność procesu nauczania – uczenia się i wychowania, z uwzględnieniem potrzeb wszystkich podmiotów zaangażowanych w proces edukacji.
W 2019 roku Poradnia objęta była procedurą Ewaluacji zewnętrznej. Badanie Poradni zostało zrealizowane przez zespół wizytatorów ds. ewaluacji Kuratorium Oświaty we Wrocławiu.
Wyniki badania Poradni zrealizowanego przez Zespół wizytatorów Kuratorium Oświaty we Wrocławiu wykazały, że Poradnia spełnia wymagania we wszystkich obszarach poddawanych procesowi badawczemu.
Wnioski badawcze:
1. Profesjonalizm kadry, odpowiednie narzędzia i środki oraz celowa i systemowa współpraca z instytucjami przekłada się na wysoki poziom świadczonych usług.
2. Rodzice bardzo wysoko oceniają poziom świadczonych usług i otrzymywania wsparcia. Cenią sobie profesjonalizm, wysokie kompetencje, kompleksową opiekę, dobrą komunikację a przede wszystkim kompleksowe wsparcie okazywane rodzicom i skuteczne metody pracy z dzieckiem.
3. Współpraca Poradni z instytucjami i podmiotami działającymi w środowisku lokalnym na rzecz dziecka i rodziny umożliwia kompleksowe wsparcie ucznia i jego rodziny. Poradnia rozwija świadomość społeczną, socjologiczną i wychowawczą dotyczącą normatywnych i nienormatywnych zachowań rozwojowych dzieci oraz sposobów postępowania w sytuacjach trudnych.
4. Współpraca Poradni z organizacjami i instytucjami działającymi w środowisku lokalnym sprzyja ich wzajemnemu rozwojowi.
5. Wyposażenie i warunki lokalowe Poradni w badanym zakresie rzetelności, terminowości, czasu prowadzonej czy diagnozy i wydania dokumentów zaspokajają wszystkie oczekiwania rodziców.
Wyniki badania stanowią podstawę do podejmowanych decyzji skierowanych na zapewnienie wysokiej jakości organizacji procesów kształcenia, wychowania i opieki prowadzonych w szkole lub placówce oraz ich efektów.