Wstaw wodę na kawę...

Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna


Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna jest placówką oświatową, która zajmuje się kompleksową diagnostyką dzieci, prowadzoną przez wykwalifikowany zespół specjalistów, posiadających wymagane uprawnienia w danej problematyce.
Poradnia powstała, aby umożliwić szybki dostęp do specjalistów dzieciom potrzebującym pomocy pschologiczno-pedagogicznej.

Poradnia działa w oparciu o prawo oświatowe i podlega bezpośredniemu merytorycznemu nadzorowi Kuratorium Oświaty – oddział wrocławski. Jest placówką niepubliczną, wpisaną do ewidencji szkół i placówek niepublicznych.
Diagnozy przeprowadzane są z zastosowaniem najnowszych standaryzowanych narzędzi diagnostycznych pieczołowicie dobieranych do indywidualnych potrzeb każdego pacjenta.

Nasze opinie honorowane są w szkołach wszystkich szczebli w Polsce i zagranicą oraz przez Centralną Komisję Egzaminacyjną CKE.
Badania i omówienia wyników diagnoz odbywają się w dogodnych dla klientów godzinach, również wieczornych, oraz w soboty i niedziele.

Poradnia współpracuje ze szkołami, przedszkolami, poradniami psychologiczno-pedagogicznymi.

Współpracujemy również z podmiotami medycznymi – lekarzami z dziedziny: psychiatrii dziecięcej, neurologii dziecięcej, laryngologii, audiologii, okulistyki, stomatologii, ortodoncji, genetyki.

Dysponujemy nowocześnie wyposażonymi salami diagnostyczno-terapeutycznymi.

•••

Jakiego rodzaju diagnozy oferujemy?


1. Diagnoza psychologiczna w m.in. w celu:

• określenia specyficznych trudności w nauce i dojrzałości szkolnej;
• dostosowania wymagań edukacyjnych;
• określenia poziomu funkcjonowania intelektualnego, emocjonalnego, społecznego;
• określenia więzi w rodzinie, relacji między dzieckiem a członkami rodziny;
• określenia deficytów na potrzeby lekarzy specjalistów (neurolog, psychiatra) i sądu;
• rozpoznania przyczyn nadruchliwości, impulsywności, w kierunku ADHD i przyczyn trudności wychowawczych;
• rozpoznania przyczyn nieprawidłowości w rozwoju;
• rozpoznania predyspozycji i preferencji zawodowych – promowania do klasy programowo wyższej, gotowości szkolnej oraz potrzeby indywidualnego toku lub programu nauki;
• określenia poziomu rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku 0 – 3 lata, 3 – 6 lat oraz potrzeb rozwojowych małego i starszego dziecka;
• określenia trudności adaptacyjnych związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą;
• określenia zaburzeń wynikających z sytuacji traumatycznych;
• określenia przyczyn zaburzeń emocjonalnych;
• określenia przyczyn zaburzeń w odżywianiu.

•••

2. Diagnoza pedagogiczna m. in. w celu:


• określenia rodzaju i przyczyn niepowodzeń szkolnych doświadczanych przez dziecko;
• określenia specyficznych trudności w nauce: dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia. Badanie obejmuje ocenę umiejętności czytania (tempo, technika, poprawność i rozumienie) oraz pisania (rodzaj błędów, tempo, technika, grafia), a także znajomość zasad ortografii i poziom podstawowych wiadomości z j. polskiego i matematyki w oparciu o przeprowadzone testy specjalistyczne oraz analizę dostarczonych wytworów szkolnych.

Na podstawie przeprowadzanej diagnostyki:
– wykrywamy ryzyko dysleksji rozwojowej;
– wykrywamy ryzyko dyskalkulii;
– ustalamy lateralizację;
– określamy dojrzałość szkolną;
– określamy poziom umiejętności szkolnych na potrzeby terapii pedagogicznej;
– zalecamy ewentualne dostosowanie wymagań edukacyjnych i objęcia dziecka pomocą psychologiczno – pedagogiczną
w szkole, w przedszkolu (w placówce oświatowej).

•••

3. Diagnoza neurologopedyczna i logopedyczna min. w celu:


• rozpoznania przyczyn i rodzajów zaburzeń rozwoju mowy;
• oceny uszkodzenia układu nerwowego – rozpoznawania rodzaju zaburzeń mowy np.: zaburzenia artykulacji, dyslalia prosta, złożona, seplenienie, reranie, jąkanie, afazja, dysartia, samoistny opóźniony rozwój mowy, niesamoistny opóźniony rozwój mowy, autyzm, zespół aspergera, oligofazja, mutyzm, zaburzenia głosu, porażenie mózgowe, wady rozwojowe, zespół Downa, dysfagia, zaburzenia rozwoju psychoruchowego, niepełnosprawność intelektualna, z zaburzeniami procesów funkcji pokarmowych, obciążenia ciążowo-okołoporodowe;

• określenia sfer, stopnia i rozmiaru opóźnienia mowy czynnej (nadawania mowy ekspresji), mowy biernej (rozumienia mowy), komunikacji społecznej i reakcji na otoczenie, oceny funkcji poznawczych, pamięci, percepcji, wzrokowej percepcji słuchowej, praksji, samoobsługi, samodzielności;

• zbadania budowy i sprawności narządów mowy (artykulacyjnych), oceny morfologii twarzo-czaszki i wad anatomicznych (np. nieprawidłowy zgryz, krótkie wędzidełko podjęzykowe, rozszczep wargi podniebienia);

• oceny odruchów ustno-twarzowych (otwierania ust, ssania, przełykania, szukania i inne);
• oceny dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu;
• wczesnej diagnozy neurologopedycznej dzieci z grupy ryzyka;
• oceny rozwoju kompetencji w zakresie komunikacji społecznej;
• oceny poziomu opanowania kompetencji językowej: np. zasób słów, gramatyka, styl wypowiedzi, kultura wypowiedzi;
• określenia deficytów na potrzeby lekarzy specjalistów (neurolog, psychiatra);
• określenia przyczyn zaburzeń w odżywianiu.

•••

W tym diagnoza neurologopedyczna niemowląt m.in. w celu:


• diagnozowania neurologopedycznego, wg funkcjonalnej diagnostyki rozwoju dziecka dla dzieci do 24 m.ż.

Szczególnie dla dzieci, które urodziły się:
– w wyniku cesarskiego cięcia;
– przedwcześnie;
– z niską wagą urodzeniową;
– z obciążeniami dziedzicznymi;
– z małą liczbą pkt. Apgar;
– z niedotlenieniem;
– z cechami wad wrodzonych;
– z innymi powikłaniami okołoporodowymi oraz w przypadku, gdy rodziców niepokoi rozwój dziecka
(zwłaszcza w zakresie zabawy, nawiązywania przez dziecko kontaktu z najbliższym otoczeniem, komunikowania się).

•••

4. Diagnoza ryzyka zaburzeń Procesów Integracji Sensorycznej SI oraz diagnoza Procesów Integracji Sensorycznej SI m.in. w celu:


• wykrywania nadwrażliwości bądź zbyt niskiej wrażliwości na bodźce odbierane zmysłami;
• diagnozowania wzmożonej lub zbyt małej aktywności;
• wykrywania deficytów z zakresu motoryki dużej i małej;
• wykrywania deficytów umiejętności językowych.

5. Diagnoza wielospecjalistyczna, interdyscyplinarna:


• diagnoza psychologiczna;
• diagnoza pedagogiczna;
• diagnoza logopedyczna;
• diagnoza neurologopedyczna;
• diagnoza (psycho) dietetyczna;
• diagnoza słuchu – audiometria tonalna, screeningowe badanie słuchu SAT II;
• diagnoza słuchu w zakresie Centralnego Przetwarzania Słuchowego APD, SAT II;
• diagnoza neurobiologiczna wysokiej klasy sprzętem – innowacyjną aparaturą specjalistyczną NEUROFORMA – ocena poznawcza, ruchowa, kontroli równowagi;
• diagnoza neurobiologiczna wysokiej klasy sprzętem Metodą Warnkego ocena ryzyka Zaburzeń Centralnego Przetwarzania Słuchowego, przetwarzania spostrzeżeń w obszarze słuchu, wzroku i zdolności motorycznych,
ocena współpracy koordynacji półkul mózgowych; ocena rozwoju i automatyzacji „wzrokowego języka”.

•••

W jakiej sprawie wydajemy opinie?


• specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia);
• przyspieszenia obowiązku szkolnego;
• odroczenia obowiązku szkolnego;
• zwolnienia ucznia z wadą słuchu lub głęboką dysleksją z nauki drugiego języka obcego;
• objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu, szkole lub placówce (zajęcia wyrównawcze, korekcyjno-kompensacyjne, socjoterapeutyczne, logopedyczne);
• podjęcia pracy zarobkowej lub innych zajęć przez dzieci i młodzież przed 15 rokiem życia;
• Poradnia wydaje także opinie psychologiczno-pedagogiczne dla potrzeb zespołów orzekających
o niepełnosprawności dzieci i młodzieży.

Children’s Health Clinic
DOBRY START
Poradnia Wielospecjalistyczna Leczenia Zaburzeń Neurorozwojowych Diagnostyki Terapii i Rehabilitacji

Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
Poradnia Dla Osób z Autyzmem Dziecięcym


56-400 Oleśnica
Rataje ul. Północna 19 B
Tel. 600 309 208, 787 904 187

DobryStart.info.pl (2009) 2024 | strona - Miłosz Chrapek | Niniejsza strona jest chroniona prawami autorskimi. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości treści jest zabronione.

Nie możesz kopiować zawartości tej strony