Wstaw wodę na kawę...

 

Jakie diagnozy wykonujemy?


 

Innowacyjna diagnoza
Profesjonalna pomoc specjalistów

Celem wykonywanych działań diagnostycznych jest zarówno wykrycie różnego rodzaju zaburzeń w rozwoju dziecka jak i wdrożenie odpowiednich procedur terapeutycznych, które pozwolą przywrócić właściwą jakość i komfort życia dziecku.

Wszystkie diagnozy prowadzane są przez wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów, wyróżniających się wiedzą interdyscyplinarną, uprawnieniami i specjalizacjami w danym zakresie. Dokładamy wszelkich starań, by zapewnić rodzicom i ich dzieciom pomoc na jak najwyższym poziomie zapewniającą właściwy rozwój, jednocześnie i nieustannie podwyższając standaryzację rozwojową dziecka.

W oparciu o uzyskane wyniki diagnostyczne wyznaczamy skuteczny i dopasowany projekt specjalistycznych działań terapeutycznych, usprawniających rozwój, zdrowie i życie dziecka obejmujący funkcjonowanie w spektrum potrzeb i wymagań rozwojowych, jak i aktualnych możliwości i predyspozycji dziecka.

Poradnia oferuje całokształt kompletnego wsparcia w przeprowadzaniu specjalistycznej diagnozy:

  • Diagnoza prognostyczna (rozwojowa)

  • Diagnoza nozologiczna (klasyfikacyjna i różnicowa)

  • Diagnoza interdyscyplinarna

  • Diagnoza neurorozwojowa

  • Diagnoza wielospecjalistyczna

  • Diagnoza funkcjonalna

  • Diagnoz a faz rozwoju różnych schorzeń, deficytów i dysfunkcji w tym o złożonej etio logii i patogenezie.

 

Na osi diagnostycznej umieszczamy obszary, które badamy najczęściej:

  • ADOS – 2 diagnoza kliniczna spektrum autyzmu

  • C ałościowe zaburzenia rozwoju grupa zaburzeń o charakterze neurorozwojowym:

Autyzm dziecięcy

Autyzm atypowy

Zespół Retta

Inne dziecięce zaburzenia dezintegracyjne

Zaburzenia hiperkinetyczne z towarzyszącym upośledzeniem umysłowym i ruchami stereotypowymi

Zespół Aspergera

Inne zaburzenia rozwojowe

Całościowe zaburzenia rozwoju , nie sklasyfikowane gdzie indziej

  • Badanie dysleksji rozwojowej dysleksji, dysgrafii i dysortografii oraz dyskalkulii

  • Badanie specjalistyczne zdolności poznawczych i umiejętności szkolnych

  • Badanie ryzyka dysleksji rozwojowej i ryzyka dyskalkulii

  • Badanie integracji sensorycznej

  • Badanie ADHD zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi, zespół nadpobudliwości psychoruchowej z brakiem koncentracji uwagi, zaburzenia hiperkinetyczne – zespół  neurorozwojowych   zaburzeń

  • Badanie ADD nieuważny typ ADHD

  • Badanie koncentracji uwagi i pamięci

  • Badanie ilorazu inteligencji i zdolności poznawczych

  • Badanie stopnia i rozmiaru opóźnienia mowy czynnej – ekspresji, mowy biernej – recepcji mowy

  • Ocena uszkodzenia układu nerwowego, rozpoznawania rodzaju zaburzeń mowy: wady wymowy, dyslalia prosta, dyslalia złożona, seplenienie, reranie, jąkanie, afazja, dysfazja, dyzartia, samoistny opóźniony rozwój mowy, niesamoistny opóźniony rozwój mowy, oligofazja , mutyzm, mutyzm wybiórczy, zaburzenia głosu, porażenie mózgowe, wady rozwojowe, zespół Downa, dysfagia, niepełnosprawność intelektualna, zaburzenia procesów funkcji pokarmowych, oceny odruchów ustno – twarzowych, ocena budowy i sprawności narządów mowy, rozszczepy w regionie ustno – twarzowym, ocena morfologii twarzo – czaszki i wad anatomicznych np. nieprawidłowy zgryz, krótkie wędzidełko podjęzykowe, obciążenia ciążowo – okołoporodowe oraz wiele innych zaburzeń

  • Badanie rozwoju mowy, języka, komunikacji społecznej i reakcji na otoczenie

  • Badanie specyficznych zaburzeń językowych SLI/DLD

  • Badanie trudności językowych u dzieci dwujęzycznych

  • Badanie percepcji wzrokowej, słuchowej, praksji, samoobsługi,samodzielności funkcji motorycznych, koordynacyjnych

  • Badanie audiometryczna słuchu

  • Badanie centralnego przetwarzania słuchowego CAPD, APD

  • Badanie ryzyka zaburzeń centralnego przetwarzania słuchowego CAPD, APD

  • Badanie dojrzałości społecznej i emocjonalnej

  • Badanie depresji i innych zaburzeń afektywnych

  • Badanie zaburzeń osobowości

  • Badanie rozwoju osobowościowego młodzieży niedostosowanej społecznie

  • Badanie więzi rodzinnych dzieci i młodzieży, o kreślenie więzi w rodzinie, relacji między dzieckiem a członkami rodzin y

  • Badanie kompetencji rodzicielskich

  • Określenie zaburzeń wynikających z sytuacji traumatycznych

  • Badanie zaburz jedzenia i zaburzeń odżywiania

  • Badanie zaburzeń adaptacyjnych, lękowych i separacyjnych

  • Badanie stan ów kryzysowych

  • Diagnoza rozwód

  • Określenia deficytów na potrzeby lekarzy specjalistów neurolog, psychiatra, inny lekarz i sądu.

Children’s Health Clinic
DOBRY START
Poradnia Wielospecjalistyczna Leczenia Zaburzeń Neurorozwojowych Diagnostyki Terapii i Rehabilitacji

Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
Poradnia Dla Osób z Autyzmem Dziecięcym


56-400 Oleśnica
Rataje ul. Północna 19 B
Tel. 600 309 208, 787 904 187

DobryStart.info.pl (2009) 2024 | strona - Miłosz Chrapek | Niniejsza strona jest chroniona prawami autorskimi. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości treści jest zabronione.

Nie możesz kopiować zawartości tej strony